/var/www/omikron-mo.hu/html/includes/

en.SafeWatch Filtering

A gyanús egyének és intézmények pénzügyi mozgásainak figyelése és nyomon követése minden pénzügyi intézmény számára elsődleges és kötelező jellegű feladat, melyeknek alapját azok a feketelisták képezik, amelyet pl. az Egyesült Államokban az OFAC (Office of Foreign Assets Control) vagy Európában az EC (European Comission) bocsátki. Ezek a listák gyakran olyan helyi szabályozásokhoz, illetve törvényekhez kapcsolhatók, melyek az összes pénzügyi tranzakció ellenőrzését, valamint az észlelt áthágások kötelező jelentését juttatja érvényre. Azok a bankok, akik nem tesznek eleget ezeknek a kötelezettségeknek, beperelhetők és pénzbírsággal sújthatók.

Tekintettel a pénzintézetek közötti pénzmozgások volumenére és fontosságára könnyen belátható, hogy az összes tranzakció manuális összevetése a feketelistákkal egyszerűen lehetetlen. Ugyanakkor a Compliance munkatársakra is egyre nagyobb teher hárul, hogy a szabályozásoknak eleget téve egy teljes körű ellenőrző és jelentéskészítő rendszert vezessenek be. Az en.SafeWatch Filtering, mely korábban €˜EastNets OFAC Multi-List€™ néven vált ismertté, a teljes pénzügyi folyamat automatikus AML-ellenőrzését teszi lehetővé.

Sokévnyi AML tapasztalattal és világszerte több mint 150 sikeres telepítéssel a háta mögött, EastNets büszkén mutatja be legújabb generációs AML megoldáscsomagját.
Napjainkban az en.SafeWatch Filtering a legelismertebb és legjobb szűrő az AML megoldások területén. Az újragondolt alkalmazás a legnagyobb pénzintézetek igényeinek is maximálisan megfelel, mivel az alapfunkciókon túl audit-, jogosultságkezelői és jelentéskészítői elemekkel is bővült.

Az en.SafeWatch Filtering megoldással megelőzhető a feketelistákkal (Watch lists) kapcsolatba hozható pénzügyi tranzakciók kiküldése, illetve feldolgozása. Az adatok elemzését, kiértékelését végző szerver egyszerre tudja analizálni a különböző forrásból származó adatokat (pl. szövegfájl, valós idejű adatok, SWIFT üzenetek, MQ Series, adatbázisok, stb.). Észlelés esetén az adatok a központi adatbázisba kerülnek, és a felhasználókat automatikus, e-mailben értesíti a rendszer a találatról.

A központi riasztáskezelő rendszer lehetővé teszi, hogy a Compliance munkatársak egy központi felületen ellenőrizhessék, kivizsgálhassák, illetve intézkedhessenek a riasztást indukáló tranzakcióval kapcsolatosan, függetlenül az adat származási helyétől (source connector). Mindezt úgy, hogy közben nem okoznak fennakadást a pénzügyi rendszereik működésében. Az en.SafeWatch Filtering alkalmazáshoz való hozzáférések kiosztása és karbantartása a jogosultságkezelő rendszerben történik. Természetesen minden tevékenységről naplóbejegyzés is készül.
Moduláris felépítésének köszönhetően az en.SafeWatch Filtering az ügyfél igényeihez igazítható, így csak azok a komponensek kerülnek a telepítendő szoftvercsomagba, amelyre valóban szükség van. Ezzel egyidejűleg javítja a teljesítményt és csökkenti a kapcsolódó kiadásokat. A megoldáscsomag könnyen integrálható a meglévő banki környezetbe és STP folyamatba, amely lehetővé teszi a valós idejű ellenőrzési és szűrési tevékenységeket.

Az en.SafeWatch Filtering ellenőrzés egy dinamikusan működő, feltételekhez is köthető listaszűrést tesz lehetővé. Az ún. €™Good Guy€™ listának köszönhetően a téves riasztások száma 0.25 % alá csökkenthető.

A listafigyelési funkció teljes mértékben a banki igényekhez szabható. Az alkalmazás korlátlan számú publikus és saját listaverziót képes kezelni, emellett mód van a listák tesztelésére és összehasonlítására is. A formátumkezelőnek köszönhetően az en.SafeWatch Filtering bármilyen listatípussal tud dolgozni, beleértve a bank által készített saját feketelistákat is.
A rendszer a riportkészítési kötelezettséget beépített riportokkal támogatja, de igény esetén ezek saját riportokkal is kiegészíthetők.