/var/www/omikron-mo.hu/html/includes/

Meniga PFM megoldása

Mi is az a PFM?

A PFM az internet banking rendszerekhez illeszthető új generációs szoftver, amely látványos megoldást nyújt a személyi pénzügyek kezelésére.
Röviden, a PFM nem más, mint egy automatizált, webes személyi pénzügyi szoftver, amely a "webkettő" könnyed világát használva segít a lakossági ügyfeleknek a személyi pénzügyeik ellenőrzésében és tervezésében.
A PFM szoftverek automatikusan kategóriákba rendezik az ügyfél pénzügyi tranzakcióit és vizuális formában jelenítik meg az információkat - ezzel is segítve a jobb átláthatóságot. Továbbá olyan eszközöket adnak az ügyfél kezébe, amellyel a jövőre vonatkozóan hatékonyabban tudja megtervezni a pénzügyeit.

1. ábra

Meniga PFM

A Meniga cég 2008-ban történt alapítása óta a minél tökéletesebb PFM megoldás kifejlesztésére helyezte a hangsúlyt. A Meniga PFM mind funkcionalitásban, mind használhatóságban az egyik legjobb a személyi pénzügyi szoftverek piacán. A Meniga PFM egy olyan webes szoftver, amelyet úgy terveztek, hogy a bank meglévő infrastruktúrájába egyszerűen beilleszthető legyen, és minden tekintetben alkalmazkodjék a bank brandjéhez.

A Meniga PFM lakossági bankok számára nyújtott előnyei

Márkanévépítés
Sok ember forradalmi újdonságként látja a PFM megoldások megjelenését. Különösen nagyra értékeli, ha a saját bankja szolgáltatásként nyújtja azt.

Ügyfelek megtartása
A fokozódó piaci versenyben az ügyfelek megtartása nagyon fontos feladat a bankok számára. A statisztikák azt mutatják, hogy a PFM megoldások hatékonyan segítenek a lakossági ügyfelek megtartásában.

Kereszt-eladások segítése
Ha az ügyfél elégedett a banki szolgáltatásokkal, akkor szívesen fogadja a bank által ajánlott termékeket. A PFM pedig széles körű információt szolgáltat a bank számára az ügyfél pénzügyi helyzetéről és jövőbeni céljairól, így egyedülálló lehetőséget nyújt releváns banki termékek ajánlására.

Új ügyfelek megnyerése
A PFM megfelelő eszköz lehet új ügyfelek megnyerésére - különösen, ha egyéb ajánlatokkal (pl.: hitelkártyával) együtt kínálják.

Elkötelezettség erősítése
Egyre több ember szeretné otthonról intézni az összes banki ügyét. A PFM a már meglévő internet banking alkalmazás funkcióit kiszélesítve nyújt új távlatokat az ügyfelek számára.

Hatékonyság
A PFM segítségével a Bank egy nagy lépést tehet a sokat emlegetett "virtuális fiók" felé, hiszen a személyre szabott tanácsadás és termékajánlás a PFM szerves része. Így szinte teljesen "önkiszolgálóvá" tehetjük az ügyfelet.

Alacsonyabb költségek
A PFM a bankkártyák és hitelkártyák használatára, valamint a készpénz és az ATM-ek használatának elkerülésére sarkallja az ügyfelet, ami költségmegtakarítást hoz.

Mit nyújt a Meniga PFM a banki ügyfelek számára?

2. ábra


Számlák összevonása
Az ügyél össze tudja vonni az egyes számláiról és kártyáiról történt kifizetéseket és az oda érkező bevételeket, így egy összesített listában láthatja az összes bevételét és kiadását. Házastársak számláinak összevonására is van lehetőség, azért hogy a háztartás kiadásait hatékonyan lehessen elemezni.

"Webkettes" vizuális felület
Az ügyfél különféle grafikonokon, képes jelentéseken, azaz mindig vizuális formában láthatja a bevételeinek és kiadásainak alakulását. Mindemellé beépített videók segítik az első lépések megtételét.

Könnyedség és játékosság a pénzügyek kezelésében
A Meniga PFM azokat is megpróbálja megnyerni, akik általában irtóznak attól, hogy szembesüljenek a pénzügyeikkel. A közösségi élmény, a humor és játékok segítenek abban, hogy az ügyfelek megkedveljék a Meniga PFM-et. Például a szoftver biztosítja azt a lehetőséget is, hogy az ügyfél anonim módon összehasonlíthassa az általa a különböző termékekre és szolgáltatásokra elköltött összeget azzal, hogy mások mennyit költöttek ugyanezekre.

Rendkívül hatékony kategorizálás
A Meniga PFM lelke az ügyfél tranzakcióinak automatikus kategorizálása. A Meniga egy kifinomult kategorizáló rendszert fejlesztett ki, amely rendkívül hatékony, és dinamikusan tud illeszkedni az ügyfél pénzköltési szokásaihoz.

Költségvetéstervező rendszer
A Meniga PFM automatikusan képes tervezni a jövőbeni bevételeket és kiadásokat az ügyfél múltbéli adatai alapján. Az ügyfél felülbírálhatja ezt, és beállíthatja, hogy mik a pénzügyi céljai a jövőt illetően. A szoftver úgy próbálja meg az ügyfelet rábírni arra, hogy ragaszkodjon ezekhez a célokhoz, hogy különféle vizuális jelentéseket állít elő a számára és értesítéseket küld, ha túllépett bizonyos határokat.

Pénzügyi szokások és célok
Meniga PFM segít az ügyfélnek abban, hogy körültekintően felmérhesse a pénzügyi szokásait, és ajánlásokat fogalmaz meg, hogy hogyan javíthatna ezen. A szoftver ösztönzi az ügyfelet, hogy fogalmazzon meg egy pénzügyi célt (pl.: autó vásárlása) és segít ezen cél elérésében.

Mobileszközök támogatása
Az ügyfél mobilos böngészőkből vagy natív mobil-kliensekből (iPhone, Android és egyéb J2ME-t futtató eszközökről) is elérheti a Meniga PFM-et.